Tak na Zawsze

Tak na Zawsze

Organizacja ślubu

Organizacja ślubu jest czasochłonna. Nawet najskromniejszy ślub wymaga poświęcenia mu chociaż odrobiny uwagi. Jak w natłoku przygotowań nie zwariować i o niczym nie zapomnieć? Postaram się pokazać dostępne w tej chwili opcje ułatwienia sobie ślubnych przygotowań.

wedding_planning_250x251

1. Wedding Planner

Opcja chyba najłatwiejsza. Przychodzi się do osoby zajmującej się planowaniem ślubów i wesel zawodowo, przedstawia się swoją wizję, a osoba ta sprawia, że marzenie staje się rzeczywistością. Na rynku firm zajmujących się organizacją ślubów i wesel jest kilka. Można powierzyć im zarówno organizację całego wesela od ogółu do szczegółu, jak i organizację jakiejś części ślubu. Firmy takie mają najczęściej bazę zaufanych podwykonawców, zespołów muzycznych, fotografów itd. Jedyne czego Wedding Planner nie załatwi, to odebranie dokumentów z Urzędu Stanu Cywilnego czy Kościoła i załatwienie innych ślubnych formalności. Dobrze jest do takiej osoby przyjść na początku organizacji ślubu. Będziemy mieć wtedy pewność, że wszystko będzie wyglądało dokładnie tak, jakbyśmy tego chcieli.

Z tego, co mi wiadomo, cena takiej usługi to ok. 10% ogólnego ślubnego budżetu. Osoba zajmująca się naszym ślubem jest przy nas przez cały czas jego trwania i pilnuje, by wszystko na pewno potoczyło się zgodnie z planem.

wedding-coordinator-bride-clip-art

2. Organizer ślubny

Opcja dużo tańsza niż Wedding Planner, jednak wszystko musimy robić sami. W organizerze takim znajdziemy miejsce na notatki, umowy, kalendarium ślubnych przygotowań (w jednym z organizerów, które zdarzyło mi się przeglądać, w kalendarium była zawarta nawet wizyta u wróżki), kosztorys. Cena waha się od 40 do 70 zł. Opcja dobra, bo wiemy, że w takim organizerze wszystko zostało zawarte i ciężko będzie o czymś zapomnieć.

195235eef59cb351f3816151e36e0bcf

3. Notatnik lub kalendarz

Opcja dla Państwa Młodych mających tęgie głowy i wyznających zasadę "zrób to sam". Bierzemy zwyczajny notes czy kalendarz i zapisujemy w nim co i kiedy powinniśmy załatwić. Możemy też trzymać tam wszystkie umowy. Minusem takiego rozwiązania jest ryzyko pominięcia jakiejś części ślubnych przygotowań. Jeśli nie przygotujemy bardzo dokładnego kalendarium, łatwo będzie nam o czymś zapomnieć.

zeszyt

4. Folder ślubny

Z tego co wiem, jest to dość popularna opcja wśród Panien Młodych. W folderze trzymają wszystkie swoje inspiracje, pytania do zadania przy podpisaniu umowy lub kalendarium przygotowań. Umowy i tak trzeba mieć w wersji papierowej, ale dobrze posiadać kopie również na dysku komputera w razie przedślubnego kataklizmu. Koszt zerowy, a możliwości nieograniczone.

folder-icon-512x512

5. Internetowe kalkulatory ślubne

Powiem tak: z jednej strony dobre, bo można szybko policzyć, ile konkretnie wyniesie nas ślub. Z drugiej strony złe, bo nie zawsze wszystkie weselne koszty są w takim kalkulatorze zawarte. Przeliczniki typu "ile butelek soku trzeba kupić na wesele" są dobre, jeśli pamiętamy, że musimy dodać kilka sztuk w zapasie. Gorzej, jeśli ktoś o tym nie wie, a na weselu okaże się, że brakuje picia.

budzet_wesela

Wszystkie opcje mają swoje plusy i minusy. Każda para musi wybrać tę idealną dla siebie.